Właściwości zdrowotne bobu są nieocenione. Bób ma dużą zawartość białka i może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. to oznacza ze osoby niejedzące mięsa mogą z powodzeniem białko zwierzęce zastąpić tym z  bobu. Bób jest również  bogaty w  kwas foliowy, 100 g surowego bobu pokrywa 106% dziennego zapotrzebowania na tę  witaminę. Bób jest również bogaty w potas i ma niską zawartość sodu.
Jest cała masa sposób na ugotowanie bobu, poniżej przedstawiam mój ulubiony. Bób na wytrawnie 🙂
  • bób
  • sól
  • woda

Świeży bób przekładamy na sito i myjemy w zimnej wodzie. Wlewamy do garnka tyle wody, aby była wstanie przykryć bób po wrzuceniu go do garnka. Wodę doprowadzamy do wrzenia, następnie wkładamy do niej bób. Nie solimy!. Bób gotujemy 15 minut- 20 minut w zależności czy jest młody czy stary . Młody bób będzie się gotował krócej, stary trochę dłużej.  Generalnie bób jest gotowy, kiedy widzimy że wszystkie ziarenka mają pomarszczoną skórkę 🙂Bób solimy na 5 minut przed końcem gotowania.

Smacznego 🙂

O Autorze

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany